Ніяма

(Витяги з робіт: "Медитація для початківців" Свамі Кріянанди і "Як медитувати" Джона Новака)

“Ніяма” - це не контроль, а шляхи; це наші якості, які слід розвивати і в які слід направляти енергію. З освоєнням Ями свідомість звільняється від неправильних станів, робиться більш порожнім, і на місце "пороків" приходять чесноти "Ніями"

П'ять основних принципів “Ніями”:

  1. Шауча - охайність
  2. Сантоша - достаток
  3. Тапасья - самообмеження
  4. Свадх'яя - самовивчення
  5. Ішвара пранідхана - поклоніння Боові (набожність)

Сім додаткових принципів "Ніями":

  1. Сауманасья (saumanasya) - принцип Доброзичливості
  2. Ман-дхатар (man-dhatar) - принцип Вдумливості
  3. Нірага (niraga) - принцип Байдужості
  4. Аваща (avasa) - принцип Незалежності
  5. Мантра-вигляд (mantra-vid) - принцип Знання заклинань
  6. Дамсанавант (damsanavant) - принцип Володіння незвичайною силою
  7. Нішпратідвандва (nispratidvamdva) - принцип Відсутності супротивників

Перша Ніяма Шауча (Охайність)

Чистота тіла, розуму і навколишнього середовища дуже важлива для гармонізації енергії. Один індійський святий, Свамі Читананда, одного разу відвідав Ананду, і побачивши іржаву лійку, лежачу в саду, відмітив: “Вам слід було б підняти це і пофарбувати. Нижча суть притягується до сміття.” Сила, яка приходить при бездоганній Охайності, - божественна байдужість до речей, що відносяться до тіла.

Друга Ніяма - Сантоша (Достаток)

Приймати речі такими, як вони є і бути задоволеним - вищий ступінь чесноти. Проте це не означає, що потрібно стати апатичними або ледачими. Сила, яка приходить при бездоганному Достатку, - вищий ступінь блаженства.

Третя Ніяма - Тапасья (Самообмеження)

Нам слід навчитися бути господарем своїх “хочу” або “не хочу” і уміти доводити до кінця свої почини. Традиційно, ця ніяма означає вдосконалення наших здібностей по самообмеженню і аскетизму - індійські писання містять багато історій про святих, що отримали магічні сили за допомогою виконання цієї ніями. Але хоча на перший погляд там є зважаючи на сила по відношенню до навколишнього світу, при глибшому розумінні стає зрозуміло, що вони говорили про силу по відношенню до свого неуцтва. Різні психічні сили приходять при бездоганному виконанні цієї ніями.

Четверта Ніяма - Свадх'яя (Самовивчення)

Інтроспективна дозволяє нам побачити Бога в собі. Немає необхідності в засудженні себе і своїх якостей, потрібно просто розвинути здатність мати абсолютно ясний розум і об'єктивність. Без інтроспективної практично неможливий прогрес на духовному шляху. Сила, яка приходить при бездоганному Самовивченні, - це бачення того аспекту Бога, якому ви поклоняєтеся.

П'ята Ніяма - Ішвара Пранідхана (Набожність)

Набожність направляє природну любов серця від мирських об'єктів до Бога. Це абсолютно необхідна якість на духовному шляху. Якщо Набожність достатньо сильна, можливо досягти мети навіть без техніки, як це робили християнські святі. При бездоганній Набожності ми потрапляємо в стан “Самадхи”, або Божественне блаженство.

Як говорив Патанджалі, ями і ніями не повинні залежати від положення в суспільстві, місця, часу або можливості. Він наполягав на тому, що ми не повинні шукати виправдань уникнути робити їх. Якщо ми почнемо щиро практикувати ці якості, неминуче виникне ситуація, при якій з'явиться сумнів в можливості практики. Проте, якщо ми будемо наполегливі, то Всесвіт, а не ми, почне пристосовуватися. Це глибока і тонка наука, яка говорить про закони чудес. Наша свідомість, працюючи по законах тонкого магнетизму, створює ситуації точно так, як і свідомість Бога створює Всесвіт. Головна роль належить свідомості, а не формі.
Божественна свідомість, що працює по чистому каналу, (встановленому в ямах і ніямах) може створити будь-яке диво.

.

На вивчення і практику цих 10 правил (Ями і Ніями) варто витратити життя; це істотно змінить її. Представте, який рай наступив би на Землі, якби всі люди присвятили себе цим принципам.

Джерело: all-yoga.ru

Інші статті


0 Відгуків на “Ніяма”


  1. Немає коментарів

Залишити відгук